søndag den 17. november 2013

Hvidløgssnegle

Hvidløgssnegle med hvedeklid



1,5 dl vand - lunes 
1 dl mælk
25 g gær
2 spsk honning
Salt 
2 spsk olie
40 g hvedeklid
Ca 250 g hvedemel 

70 g smør 
3-4 fed hvidløg


Rør gæren ud i vandet og tilsæt resten af ingredienserne og rør godt. Hold lidt tilbage af hvedmelet, man kan jo altid tilføje mel, men det er svært og fjerne det.Ælt dejen godt og lad det derefter hævet lunt og tildækket i 30 min.
Lav nu en hvidløgssmør af smør og presset hvidløg - som røres sammen.
Rul dejen ud til en firkant og smør smørret ud over brødet.
Rul herefter dejen sammen efter samme princip som kanelsnegle.
Skær rullen ud i lige stykker, jeg fik 16 stk. Kom dem i en bradepande eller springform og sæt det lidt tæt sammen.
Lad sneglene efterhæve i ca 20-30 min.

Herefter bages de i ca 25 min ved 200 grader eller til de er gyldne.
Lad dem afkøle i ca 5 min inden servering..


Ingen kommentarer:

Send en kommentar