torsdag den 29. december 2011

Restaurant Pingvin

Okay, nu er det vist på tide at jeg får skrevet om Girls Night Out i november, som blev kick-startet på  Pingvin. En restaurant som i de sidste mange år er blevet et meget populært spisested i postnummer 9000, og som jeg selv har besøgt en del gange. Stemningen i restauranten er hyggelig, og betjeningen var denne gang i orden. Jeg skriver denne gang, fordi jeg desværre to gange tidligere har oplevet forkert servering. Maden er meget svingende i smag og kvalitet. Ud af de 4 tapas-retter jeg fik, var de to af dem virkelig smagfulde og lækre. Mens de to andre var noget uheldige i smagen, den ene smagte ligefrem "kunstigt". Den samme vurdering vil jeg gi´ til de tre tapas-desserter.

Samlet set en madoplevelse til karakteren middel.


Sandart på kompot af tomat, med krydderurter.. Kompoten klædte ikke fisken, og fisken var saltet rigeligt.
Ravioli med fyld af valnøder, og champignonsauce. En lille haps, som desværre smagte "knor" agtigt, altså kunstigt. Øv, for jeg elsker ravioli.

En virkelig vellykket laksemousse lavet med rygeost og purløg. 


Vildt med bromær tilsat anis og fennikel. En Super lækker tapas, kødet var mørt og tilbehøret velvalgt til vildt..

Lækker Chokoladekage med limeskum, En lidt for kraftig mango sorbet, som derved kom til at smage for meget af "gran", kokosis på mandelkage.  Kagen var ok, isen blev dog ikke et hit.     

Ingen kommentarer:

Send en kommentar