tirsdag den 25. januar 2011

Lidt grønt til gaflen (Power Food 6)

I søndags lavede jeg courgettespaghetti, i stedet for alm. spaghetti. Lækkert blev det. Det smagte dejligt af hvidløg. Man kan også bruge græskar i sæsonen, eller gulerødder. Det er sikkert også godt at blande med alm. fuldkornsspaghetti. Opskriften er igen fra ”Power Food” af Martin Zielke. Eller det vil sige, jeg er blevet  inspireret  af den, for jeg har ændret meget i opskriften. Jeg har skrevet opskriften, som jeg lavede den. 



1-2 pers.

Olie til stegning.
1 courgette
2 spsk soya
1-2 fed hvidløg
Groft hakket persille
1-2 spsk citronsaft
salt
En lille håndfuld peanuts


Hak hvidløg fint. Hak persille groft. Skær cougetten ud i tynde lange stave. Steg cougette-stavene i olie på en pande i ca 3 min. Tilsæt derefter hvidløg og persille, steg i 1-2 min. Tilsæt soya og citron, steg videre i et par min. Smag til med salt og citron. Serveres med peanuts (og evt. kød)  

4 kommentarer:

  1. Mums, det ser vel godt ud :-D

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  2. Dejligt med gode lækre retter uden for mange ingredienser. Nogle gange skal det bare så lidt til for at skabe noget godt.

    SvarSlet
  3. Hej Anna,
    Ja, enkelt mad er ofte det bedste - Og dejlig nemt i hverdagen.
    :-)

    SvarSlet