onsdag den 15. december 2010

Fuldkornsspaghetti med laksesovs

Er en hverdagsret, jeg holder vældig meget af at lave med jævne mellemrum. Retten får en let røget smag fra laksen og syrlighed fra hvidvinseddiken og citronen. Denne ret har kun en fejl, man kommer nemt til at spise for meget !  



Til 2 personer.


1 porrer eller et stort løg.
250 g champignon
100 g røget laks
1 ½ spsk olie
4 tsk tomatpuré
1 spsk hvidvins eddike
1 dl fløde
1,5 dl vand
evt.
2 dl suppehorn
Citronsaft

1. Rens porrer/løg og champignon. Skær begge dele i skiver. Skær laks i tynde strimler.
2. Opvarm olie i en gryde. Steg grønsagerne i ca 5 min. Tilsæt tomatpuré, vand og eddike. Kog i 5-8 min.
3. Kog spaghetti/suppehorn.
4. Tilsæt fløde, laks og kogt suppehorn.( Eller server sovsen til fuldkornspaghetti). Smag til med citron, salt og peber.

4 kommentarer:

  1. Uhmm, hvor lyder det lækkert :-) Jeg er vild med laks og er hele tiden på udkig efter nye måder at lave det på, så tak for denne....

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  2. Retten kan varmt anbefales. Glemte at skrive, jeg også brugte en stor håndfuld persille i retten.
    ;-)

    Boegeskov

    SvarSlet
  3. Ummenum, guffeliguf, hvor ser det GODT ud! Får totalt meget lyst til pasta :-) Hmmm, tænke tænke, kan det mon lade sig gøre i dag? Det er egentlig meningen at vi bare skal ha' ostebord... Hvis ikke det bliver i dag, må jeg helt sikkert prøve det en anden dag.
    God weekend!
    KH. Eva

    SvarSlet
  4. Hehe.. Det kender jeg godt. Om man lige kan presse noget ekstra ind, eller om man kan spise det planlagte dagen efter istedet.. hehe..
    God weekend til dig også.
    Boegeskov

    SvarSlet