tirsdag den 12. april 2011

Mandler med hvid chokolade og gæt en gang

Lakrids selvfølgelig.

Hvid chokolade TJEK  (Er i skabet, efter lørdagens kage som jeg blogger om i morgen)

Mandler TJEK (Er i skabet, da der var økologiske mandler i goodiebag(en). Mandlerne er fra Helios)

Lakridspulver TJEK (Er i skabet, fordi lakridspulver i mit køkken, efterhånden er kategorisret som en basis-lagervarer)




Opskriften på herligheden, af en snack, er fra en meget indbydende blog  Mettes mad mm. Mandlerne kunne måske nok ha´ været lidt mere æstetisk smukke, men nu er jeg ikke altid udstyret med så meget tålmodighed, så jeg indrømmer gerne at mandlerne ikke blev dyppet i chokoladen en efter en, men nærmere 10 efter 10 (eller måske lidt mere).
Lav dem lige, ik ?     



Mandler med hvid chokolade og lakrids

100 g mandler med skal
100 g hvid chokolade
lakridspulver ( mængde efter smag)

Forvarm ovnen til 180 grader, og varm mandlerne i ca 8-9 min.
Smelt chokoladen, og dyp mandlerne heri. Lad mandlerne køle godt af i køleskabet. Drys dem med lakrids, igennem en sigte.. Og spis !


6 kommentarer:

  1. Uhmmm, kan du lige sende en ned til mig? :-D

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  2. Hej A.

    Hvor lyder det bare lækkert :)

    Det må jeg helt sikkert prøve at lave en dag.

    De bedste hilsner fra
    Anita

    SvarSlet
  3. Åh ja mums. Lavede selv forskellige udgaver til jul. Mandler, chokolade og lakrids - bliver man (jeg) aldrig træt af.

    SvarSlet
  4. Hej B,
    Gid jeg kunne, min dreng har spist dem alle. Sender næste gang..
    :-)

    SvarSlet
  5. Hej Miss A,
    En super lækker snack, som varmt kan anbefales.
    :-)

    SvarSlet
  6. Hej C,
    Nej det gør man nok ikke. Ja, de passer sig godt som lidt lækkert jule-hygge-snack..
    :-)

    SvarSlet