onsdag den 16. marts 2011

Mandagsmad og Goodiebags



Disse tre imponerende goodiebags blev endnu et ekstra krydderi, på en helt fantastisk lørdag.
Det meste af det flotte indholdet kan du se her.




Som du måske kan se, er der mange lækre ting. Blandt andet var der lækre økologisk chokolade med chili og orange fra Chok O Block, økologiske krydderier fra Naturalia, økologisk mysli fra Allos, økologiske salatoste fra Løgismose. Der var div. Juicer fra bl.a. Rynkeby, et stort udvalg af Tex Mex produkter fra Santa Maria, køkkenudstyr fra Alligator, madmagasiner, specialøl fra Rice Bryggeri og så var der faktisk også små snaps fra Aalborg Akvavit. Jeg er jo i virkeligheden en gammel mand, hvilket jeg har skrevet lidt om før - Og indrømmet, så er min indre gamle mand faktisk ret glad for at der var snaps i posen! Der var også nogle enkelte produkter som jeg ikke kendte i forvejen, dem glæder jeg mig meget til at eksperimentere med og blogge om.

Jeg kan ikke liste alle sponsorerne op, da der var rigtig mange.

Mandagens aftensmad blev til bagt Spaghetti med løg serveret med en spinatsalat i en honningdressing. Til salaten brugte jeg Apetina fra Arla, som var i goodiebaggen. Et helt nyt produkt, og udover osten indeholder den en færdigblandet topping med pinjekerner, tranebær og græskarkerner. En super let og god løsning, når det skal gå hurtigt.  






Bagt Spaghetti med løg ala Det lille koekken

350 g kogt fuldkornspaghetti
1 alm. løg
1 rødløg
1½ dl mælk
1½ dl fløde
100 g serranoskinke
2 æg
75 g flødeost med hvidløg
En stor håndfuld hakket persille
salt

Kog spaghetti. Skær løgene og serranoskinke i tern. Svits løg og skinke på en pande i ca 3-4 min. Bland æg, fløde, mælk og ost. Drys med lidt salt. Vend den kogte spaghetti med løgene og skinken. Hæld derefter den kogte spaghetti, løg og skinke i et smurt lasagnefad. Hæld æggeblandingen over. Bag retten i ca 20 min ved 180 grader.

Salaten er lavet på slum, jeg brugte dette

Friske spinatblade
Apetina classic fra Arla, med salat topping.

Dressing af
Mild olivenolie
Akaciehonning (meget)
citron (lidt)
salt

6 kommentarer:

  1. Hvor er det lækkert og indbydende, A - det må prøves :-)

    Kh
    Birthe

    SvarSlet
  2. Det var da nogle imponerende goodie-bags!! Pastaen ser lækker ud :-) Jeg går lidt og samler på ideer til lækker hverdagsmad, som kan laves i løbet af relativt kort tid og med lille arbejdsindsats, så den opskrift hapser jeg lige..

    Mvh Anna

    SvarSlet
  3. Hejsa :)

    Det er altså helt vildt med de der goodiebags. Jeg er meget imponeret.

    Hvor er det en god idé at bage spaghettien, det vil jeg altså lige huske :)

    De bedste hilsner fra
    Anita
    Liv og Mad

    SvarSlet
  4. Hej B,
    Tak skal du ha.. nemt er det..
    :-)

    SvarSlet
  5. Hej A,
    Haps du bare den ide..Og man kan jo bare tilsætte mere grønt, hvis man ønsker det..
    :-)

    SvarSlet
  6. Hej Miss A,
    Ja, det var nogle fantastiske goodiebags. Der er mange dejlige ting i..
    :-)

    SvarSlet