torsdag den 9. december 2010

Lidt til kagedåsen 1

Så er det vist tid til at få fyldt lidt i de gamle kagedåser.



I dag har jeg så lavet disse her skønne skønne Vancouverkager, som jeg næsten ikke kan få armene ned over. De smager super godt. De bliver fint sprøde udenpå, samtidig med at de er bløde indeni. De er lavet med havregryn og kokosmel, hvilket gør at der også er lidt "bid" i dem. De hæver meget, så sæt dem med god afstand på bagepladen. Opskriften er fra Gyldendals Bagebog af Sigrid Fugl.





Vancouverkager

125 g smør
125 g sukker
75 g kokosmel
100 g farin
100 g hvedemel
75 g havregryn
1 stort æg
1/2 tsk natron
2 tsk vanilliesukker
1/2 tsk salt


Rør smør og sukker smidigt. Tilsæt de øvrige ingredienser og ælt dejen sammen. Form dejen til kuger ( som en valnød) og sæt dem på en plade med bagepapir. Tryk kagerne let flade med en gaffel dyppet i vand, Bages på næst øverste rille i forvarmet ovn ved 200 grader i 10-12 min. Afkøles på bagerist og opbevares i kagedåse.

4 kommentarer:

  1. Åh, hvor er det længe siden jeg har set disse - tak for reminderen :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
  2. Så lidt da.
    Der er snart ikke flere tilbage :-)
    God weekend, Birthe

    SvarSlet
  3. Ai, den opskrift er jeg kommet til at smide væk! Tusind tak fordi du delte den - nu skal der igen bages Vancuverkager her i huset :-)

    Gad vide om jeg også kan finde opskriften på Dollarkager...

    SvarSlet
  4. Åhh, hvor godt du så lige gen-fandt den. God fornøjelse med det. Her er der ikke flere af dem i kagedåsen :-)
    Dollarkager, det lyder spændende. Jeg kender dem ikke.
    God lørdag.
    :-)
    Boegeskov

    SvarSlet