fredag den 22. oktober 2010

En lille Tapas 2, 3 og 4

Nu er det vist på tide,at jeg forsætter mine indlæg omkring spanske tapasretter. Denne gang har jeg valgt at lave Serrano-skinke med vaniljemarineret mango. En lækker lille ret, der kombinere sødt og salt på en dejlig måde. Jeg må dog indrømme, at jeg istedet for mango har brugt ananas, af den simple grund - at min indkøbte mango desværre var dårlig. Ananas kan dog sagtens bruges ( man tar´ hvad man har ! )

Jeg har desuden lavet paprikamarineret grillspyd af svinemørbrad og fyldte cherrytomater.



Grillspyd af svinemørbrad. (til 4. pers.) 

6oo-800 g svinemørbard
1 dl olie
1-2 tsk stærk paprika
1-2 tsk spidskommen
Salt + peber
Træspyd

Skær mørbraden i tern. Lav marinaden af olie og kryderrier. Lad kødternene trække køligt i marinaden. Gerne 24 timer !  Stik kødet på træspydene. Steg dem på en pande ca 10 min.

Fyldte cherrytomater.

1 bægre cherrytomater
2 store fed hvidløg
1 lille bægre frisk ost  ( jeg brugte italiensk ricotta ost )
 Frisk hakket persille, efter smag.

Rør knust hvidløg, persille og lidt salt sammen med osten.
Halver tomaterne og fjern kernerne i den nederste del. Fyld dernæst den nederste del med ost, og læg toppen på som en lille hat !

 Serrano-skinke  med vaniljemarineret mango/ananas.



Til 4 pers.

1 vaniljestang
2 spsk olie
1 moden mango
4 skiver serrano-skinke

Flæk vaniljestangen, og skrab kornene ud. Bland dem med olien, og lad det trække nogle timer (gerne mere ) Skær mangoen ud, og bland dem i marinaden. Anrettes med skinken, mynteblade og en lille rest af vanilien.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar