onsdag den 25. maj 2011

Brunch på Mundgott







Byens bedste brunch, tør jeg næsten godt sige, at man kan få her på Brasserie Mundgott i Aalborg. Jeg har længe haft øje på den, så da svesken skulle på weekend hos mormor, var der en oplagt mulighed for at nyde lørdag formiddag på mundgott, sammen med manden min. Og en nydelse blev det. Hvis ikke det var fordi vi skulle andre ting, kunne jeg godt ha´siddet der hele dagen, og nydt den afslappede glade stemning ovenpå en formidabel brunch, hvor smagsløgene blev tilfredsstillet på fineste vis. Alt var super super godt, lavet af de bedste råvarer. Kødet var veltilberedt og mørt, appelsinmarmeladen på yoghurten var en fryd af intens appelsinsmag, brødet havde den perfekte seje krumme, spegepølsen en delikat smag af peber og æble - Ja, sådan kunne jeg blive ved. Det eneste som jeg ikke fandt helt godt, var portionen med øllebrød. Den var noget flad i smagen, men nu er det mange år siden jeg har fået øllebrød, så måske smager øllebrød bare fladt ?



Vi fik dette her:

Yoghurt med crunch og appelsinmarmelade.
Øllebrød med flødeskum.
Varmrøgede lakse riette.
Carpacccio af dansk mørbrad. Serveret med syltede græskar og brøndkarse.
Chorizo
Ristede kartofler og bacon på bund af salat, toppet med vagtelæg.
Pålæg fra slagter Kjaergaard. (Spegepølse med granatæble og peber)
2 slags ost med grove kiks
Makron muffin med citron/vanilje creme
Hertil økologisk smør og friskbagt brød












Hvis du kommer forbi Mundgott, så smut også lige ud på toilettet og oplev en tur i det grønne, med skov og fuglefløjt. Et ret sjovt og hyggeligt indslag.


7 kommentarer:

  1. Det ser FANTASTISK ud! Hvorfor ligger Aalborg også så langt væk? :-P

    Hvad koster sådan en skøn brunch?

    SvarSlet
  2. Hej,

    tak for anmeldelsen. Jeg har tit overvejet at skulle derind - har ikke været der endnu... (og nu er det heller ikke sikkert at jeg kommer der lige foreløbigt), men efter at have set din anmeldelse, så kommer jeg der bestemt en dag :o)

    knus
    Camilla

    SvarSlet
  3. Wow, det ser vel nok godt ud! Det gad jeg godt spise brunch da, pokkers at Ålborg ligger så langt væk....

    KH
    Birthe

    SvarSlet
  4. I går var jeg til frokost på Mundgott og bestilte brunch. En velsmagende overraskelse! Jeg havde ikke kendt til øllebrød før - super yum!

    Scott

    SvarSlet
  5. Det lille koekken13. juni 2011 kl. 12.05

    Tak for kommentarene til jer alle..
    :-)

    SvarSlet
  6. Hej A, Jeg er på vej til Aalborg, og regner med at spise frokost på Mundgott, Pingvin eller Utzon. Kan du anbefale een af dem?
    kh SS

    SvarSlet
  7. Det lille koekken16. juni 2011 kl. 13.49

    Hej SS,
    Nu håber jeg ikke det er forsent jeg svarer. Jeg ville helt klart vælge mundgott, hvis du kan nå brunchen inden kl 14.00.
    Eller er Pingvin også et godt valg. Der er dejlige omgivelser og maden er iorden. Dog har jeg oplevet at de simpelthen har for travlt på Pingvin, og derfor kan man godt risikere at få det forkerte mad. Det er lidt øv. Utzon har jeg ikke været på. Der er en smuk udsigt over vandet, men synes deres menu-kort er lidt kedeligt, sidst jeg så det..
    God tur i Aalborg..Glæder mig til at høre hvor du havner ..
    :-)

    SvarSlet