mandag den 16. maj 2011

Gratineret kylling med svampe og låg af kartoffelpure

Jeg må fortsætte med den søde knold. Igen fra bogen til højre for dig.
En rigtig hyggeret, med fløde. Mums. Tilsæt evt. rosmarin, timian, oregano eller basilikum til kartoflerne.









Gratineret kylling med svampe og låg af kartoffelpuré


2 kyllingebrystfileter
3-4 skiver skinke
250 svampe
2 dl piskefløde
100 g revet ost
s+p

Kartoffelpuré

10 kartofler
mælk
s+p

Steg kyllingefileterne på en pande. Når de er stegte, skær dem i skiver og drys med s+p. Rens svampe og skær dem i tynde skiver. Steg dem på panden, tilsæt fløde og lad det simre til fløden begynder at tykne. Hæld de stuvede svampe i et fad, læg kyllingen over, sammen med skinken.

Kartoffelpuré

Skræl og kog kartoflerne møre. Mos dem godt med en kartoffelmoser eller igennem en sigte. Spæd til med kogende mælk, indtil konsistensen er som en grød. Smag til med ´s+p. Dæk fadet med puré, og drys med ost. Gratiner i ovnen, indtil osten får en flot fave. Server straks  

6 kommentarer:

  1. UHmmmmm, det skal da helt sikkert på bordet her i det lille hjem. Det ser helt vildt godt ud :-)

    KH
    Birthe

    SvarSlet
  2. Kære Det-lille-koekken,

    Jeg beklager, at jeg skriver det her som en kommentar: Jeg har forsøgt at kontakte dig, men har ikke kunnet finde kontaktoplysninger her på bloggen. Du er blevet nomineret til FDB's konkurrence, Danmarks bedste madblogger. Den kan du læse mere om her: www.viskalspise.dk/madblogger

    Jeg ville gerne kontakte dig for at høre, om du vil være med i konkurrencen. Du kan læse det brev, jeg gerne ville have sendt dig her: http://www.fdb.dk/Medieliste/Download/Dokumenter/nominering.pdf

    Du må endelig slette kommentaren, hvis du har lyst.

    Mvh
    Henrik Harder, FDB

    PS. Den lyder som en brandgod gratin

    SvarSlet
  3. Hej B..
    Tak skal du ha..
    :-)

    SvarSlet
  4. Hej Henrik..
    Tak for din kommentar, jeg vil gerne være med.
    Min mail er boegeskov24@hotmail.com

    Hilsen

    Boegeskov :-)

    SvarSlet
  5. Den gratin falder lige i min smag. Den skal prøves ved lejlighed. Og til lykke med at du er kommet med i FDBs konkurrence.

    mvh
    Anne

    SvarSlet
  6. Hej Anne..
    Tak tak.. Tror nu ikke jeg vinder.. hehe..
    :-)

    SvarSlet